23.02.2010

Hocam bunlar gerçek hayata nerede karşımıza çıkar? Vol:1

Sevgili günlük sana bugün özellikle köprü geçişlerinde kullanabileceğin bir teoremden bahsedeceğim. İsmi "Örümcek Ağı" teoremi.

Pek çok iktisat işletme öğrencisi "İktisada Giriş" derslerinde okurken, "ulan çiftçi değiliz, kabzımal değiliz, biz ne yapalım örümcek ağı teoremini" sorunsalıyla yüzleşmiştir. Ki doğrudur da, çiftçi değilsinizdir, kabzımal değilsinizdir, hatta belki organik bir havuç bile yiyemeyeceksinizdir ömrü hayatınızda.

Ama organik sebze yiyemeden, gidip ilk maaşınızla bi' arabanın taksidinin altına da yatacaksınızdır. Büyük ihtimalle de işinizle eviniz aynı kıtada olmayacağı için (özellikle İstanbul'da) her gün köprü geçişlerinde hayat sizin için biraz daha çekilmez olacaktır.

İşte o zamanlarda sallamadığınız "Örümcek Ağı Teoremi" köprü geçişlerinde çok önemlidir. Çünkü;

Bilindiği üzere köprü geçişlerinde özellikle akşam dönüşlerde 18:00'den sonra, karşı şerit açılarak, köprü 4 şeritli hale getirilir. Ancak "karşı şeride girsem mi, girmesem mi, ulan köprünün ortasında şerit tıkanır da sap gibi kalırsam, yanımdan geçenler bana korna falan çalıp dalga geçerlerse, anaam ben n'aparım" korkusuyla, köprünün standart tarafından gitmeye devam edersiniz.

Artık bunlara gerek yok. Açıklıyorum;

Öncelikle ilk gün köprünün standart şeritlerinde gitmek zorundayız. Evet köprüyü geçerken de, bir taraftan ek şeride bakıyoruz, ek şeritte köprünün ortalarına kadar tıkanmadan rahat bir şekilde geliniyorsa ve devamında da aynı hızla ilerleniyorsa, biliniz ki ertesi gün köprünün ek şeridi tıkalı olacaktır. (Çünkü herkes sizin gibi düşünecek ve "ulan keşke ek şeritten gideydim, yarın ek şeritten gideyim." diyecektir.) Tam tersi ek şerit tıkalı ve ilerlemiyorsa, ertesi gün rahat ve akıcı olacaktır.

Artık köprünün ek şeritlerine ne zaman girip ne zaman girmeyeceğinizi biliyorsunuz. Hem de bir gün önceden.

Kim demiş teoremler işe yaramaz diye. :]

4 yorum:

Emre dedi ki...

Vay be... Günlük hayatta işe yarayan tek teorem olmalı! Senin sayende Monera!

Monera dedi ki...

monera'dan vatana millete armağan olsun. yaşasın Türk eğitim sistemi :]

jido dedi ki...

ahaaah manyak :D

Su kelime dogrulama olayini israrla kullaniyosun ya cok yoruluyorum ben canim yaa...Bi guzellik yapmadin ben olsam sen iste blogun ortasina kus bile kondururdum ama farkliyiz iste farkli...

Monera dedi ki...

Ahaha sevgili deli halkım Jido, şu üzerimdeki grip illetinden bir kurtulayım, yapıcam sana bir güzellik. :]

Sen hiç sorma bu adam hasta mıdır, nerdedir, kaç gündür neden görükmüyor.

Hastayım ulaeyyn.