4.05.2011

#22agustos

N'aber lan sevgili günlük? Olm seni hayvanlar kadar özledim lan. [Hayvanlar?]

Şimdi öncelikle açık seçik söylemek istiyorum ki, "i don't want to go to Chelsea" tamam mı? Ne işim var lan benim Chelsea'de. [Sagtikyenisekme]

Şu bloguma girişemediğim geçtiğimiz bir kaç gün içinde bazı bazı şeyler duydum sevgili günlük. Sağda solda orada burada bir #22ağustos #22agustos olayıdır gidiyor, hayırdır inşallah tövbe yarabbim nedir ne oluyor diye bir meraklandım, araştırdım. (Bu arada şu hashtag'e 5 saniyede bir feed düşüyor neredeyse.)

Gerçekten okumak isteyenler için geliyor: İnternetin güvenli kullanımı ile ilgili yapılacak düzenleme. [Güvenli?] Tıkırt. (Burada bir pdf var)

"Güvenli" kavramı bence üzerinde düşünülmesi gereken bir kavram. Kime göre güvenli? Korunması gereken kim? Ya da ne? Sonuçta interneti kontrol altında tutmak aslında bir nevi insanların düşüncelerini kontrol altında tutmak değil mi? Evet öyle.

Genel itibariyle baktığımızda aslında olayın bence tek handikapı, standart pakette bile olsak -ki çoğunluk orada olacaktır sanıyorum eğer uygulama başlarsa-, DNS ayarlarını değiştirerek engelli sitelere giremeyecek olmamız. Çünkü standart paket halihazırda engelli siteler haricinde herhangi bir kısıtlama getirmiyor. Ama işin ters tarafı, şu an yapabildiğimiz DNS ayarlarını (opendns falan) yapamayacak olmamızmış şurada okuduğum kadarıyla.

Neyse, fazla uzatmaya gerek yok, ben zaten mesaj attım şimdi Tayfun Acarer'e, konu ile ilgili çekincelerimi belirttim. Önümüzdeki günlerde bununla ilgili gelişmeler olur diye umuyorum.

Bi'şey değil Türkiyee! :]]

Al bu da şarkı. (sagtikyenisekme)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Tayfun Acarer'e şunu da sorsana bi zahmet : Kapatılanlar serverlarını yurtdışına taşırsa ne halt edecekmiş ?

Monera dedi ki...

Ehehe, tamam :]

imza dedi ki...

ahan da kepe