21.07.2014

dörtbölüyirmi

Sevgili günlük, sana uzun zamandır girişemediğimin farkındayım, sebebi son zamanlarda bana girişiliyor oluşundan başka bir şey değildir, öyle yanlış şeyler düşünüp de kendini paralama, ya da parala, farketmez.

Bana girişiliyor derken, efenim ayı gibi analizler falan bilirsiniz. Evet, bildiğiniz ayı.

Malumunuz uzaya roket göndermekten biraz daha kolay bir işte çalıştığım için, her gün sanki NASA'dan, her gün sanki Hubble'dan birisi çıkacakmış da şunları diyecekmiş gibi gelir; "Efendim bu adam bizim tüm arkadaşlarımızın toplamından daha çok çalışıyor, kazandığı her kuruş anasının ak sütü gibi helaldir. Hatta durun biz de maaşlarımızın 4'te 3'ü ile kendi kişisel ihtiyaçlarımızı karşıladıktan sonra, 5'te 1'iyle fındık alıp, geri kalan kısmını da ona verelim." Haydi bir kampanya o zaman.

Yahu KickStarter dedikleri bir hadise var, bilirsiniz. Adamın birisi "Patates Salatası Yapacağım" diyor (bilenler bilir, şimdi linkinlen minkinlen uğraştırmayınız, bilmeyenler bakınız gugıl.) 20 günde 61.000 Dolar fon topluyor. Yuahamaşikatsuko! "Bu ne lannn!" dediğinizi duyar gibi oluyorum, hatta "Adaletini bilmem naptığımın..." dediğinizi de duyar gibi oluyorum sanki, ama o Türkiye'de zaten çoktan bilmemneyapıldı. (Ouu siyasi içerik) O yüzden fazla bilmemneyapmayın, ayarını bozmayın.

Sevgili liseliler, (ya da daha azı) buradan sonrası size geliyor, çalıştırın saksıları;

Bu durumda bir NASA ya da Hubble çalışanı ayda 100 birim kazanıyorsa, bana hibe edeceği tutar maaşının kaçta kaçına tekabül eder? Bu tutar kaç birimdir? Bu kadar birim tutar gerçekten tutar mı?

Cevap tam bir yıl sonra...

Şaka lan şaka, dur hesaplayalım;

Başta ne vardı; 100 birim.
Bu dingolar 3/4'üyle kendi ihtiyaçlarını karşılıyorlarsa, demek ki 4'e böl 3'le çarp; 75 birim.
Bunun da 1/5'iyle fındık aldıklarını belirtiyorlar, (çünkü biliyorsunuz uzay araştırmalarının en vazgeçilmez kuruyemişi fındıktır.) Böl 5'e; 15 birim.

Ne kaldı geriye? Diktatör olmayana ne denir ki söyle?

Çıkarsana evladım 75'ten 15'i. Onu da bana yaptırma. Kaldı mı sana 60. Yani bana.

Oha çok kaldı. Evet. Çünkü seni denedim. Sende hop diye atladın. Sınavlarda da böyle atlarsan oohoo, o bi' tane eleman var senin sınıfta bak o hep doğru yapıyor bunları. Gel gel düzeltelim hadi.

75 bulmuştuk ya, o adamların kendine kalan para olm. Onun değil, 100-75, yani 25'in 1/5'ini almamız lazımdı. Çakozladın mı? Kaç eder?

Afferim. Ne oldu o zaman? Hadi yoruldum ben, hesapla kafadan.25, 5, oradan onu buradan bunu, çıktı mı sana 20?


Evladım bu tip soruların en önemli noktası soruyu doğru okumaktır. Bak başlığa bakayım, ne yazıyor?
Heaaa, yeaa anladı paşam. Afferim. Neyse sınavda dikkat et. Bunlar deneme. :]

Hiç yorum yok: