12.07.2016

Resmen çocukluğuma geri döndüm lan bu "Pokemon GO" ile


Pokemon efsanesi, çağa uygun bir hareketle geri döndü! Pokemon GO!

Niantic -belki de şimdiye kadar ki- en iyi hareketini yaptı ve tüm Pokemonseverleri kendine bağladı. (Hatta daha önce hiç Pokemon görmemiş olanları bile...) Nasıl mı? Onlara geliştirebilecekleri bir karakter, yakalayabilecekleri Pokemonlar ve oynayabilecekleri kocaman bir dünya vererek...

Henüz oyun resmi olarak Türkiye'de Android markete ve Apple Store'a gelmemiş olsa da, sevgili androidimizin süpersonik faydalarından birini kullanıp bugün uygulamanın APK'sını caaart diye indirdim. Android kullanıyorsanız şuradan indirebilirsiniz: (Link: Pokemon GO [APK]
Sorumluluk reddi: Her ne kadar ben linkten indirip kullanıyor olsam da, bu APK'yı indirdikten sonra, "vay efendim ben yandım", "vay buradan virüs bulaştı", "vay amanın ben böyle oyunu yapanın binbir sülalesini binbir kere binbir gece masallarına götüreyim..." gibisinden hezeyanlarda bulunmayın. Ya da bulunun, bana fark etmez. "İndirmeseydiniz" deyip geçebilmek için bu açıklamayı yapmayı kendime bir borç bildim. Saygılar.
Neyse efendim ne diyorduk; Pokemon. Evet. "Pika pikaaaaa" nidaları ile kendinizi Pokemon gibi yollara da atmayın, camdan da atmayın, az akıllı olun, milletin Pokemonuna da sarmayın. Dolaşın arayın bulun kendi Pokemonunuzu. Onu sevin. Ona güzel sözler söyleyin....

Neyse ya konu nereden nereye geldi, ne diyordum; Pokemon. Evet. Bugün bu uygulamayı çok duyduğum için ve şahsen ben kendim de bir Pokemon manyağı olduğum için (hayır değilim) bu uygulamayı bugün indirdim. Merhaba uygulama? 

Öğle arasında dışarı çıkıp sağda solda pokemon kovalamaya başladım, bir de ne göreyip, hemen yanı başımda bir Pokemon. Hooop attım topu! Heeyt! Gata keç em oll!!! Ulen hemen de "Charmander" yakaladım bir tane. Zamanında da en favori karakterim Charmander'di bak şu tevafuka ya, bak şu işe ya, hay Allah'ım bu nasıl bir şey ya! (Charmander ne mi? Pardon ama şuradan hemen sağ üst köşeden çarpıya basıp çarpılıp gider misiniz? Charmander'i bilmeyenleri şuraya alalım.)

Sonra baktım, uygulamayı ilk indiren herkes otomatik bir tane yakalıyor, demek ki dedim bende ekstradan bir Pokemon Jedi'lık yok... :)

Sonra başladım sağa sola bakınmaya, elde telefon, fır oraya, pır buraya, aha dedim ayağımın dibinde bir tane "Pidgey" var. Hoop attım topu. Çatırt!, gata keç em oll! onu da aldım. 
Spoiler: Eğer etrafta cep telefonunu bakarak yürüyen, arada durup cep telefonunu sağa sola çeviren, kendi etrafında dönen, telefonun ekranına bir kaç kez dokunduktan sonra, oradan ayrılan kişiler görüyorsanız, bilin ki o arkadaşlar Pokemon GO oynuyorlar. Onlara iyi davranın.
Oyunun başlangıcında "Bak telefonun bakarak yürüme! Bir kaza olmasın! Bak sonra uyarmadı deme!" gibisinden bir uyarı çıksa da, kimsenin taktığı yok bu uyarıyı söyleyeyim. 

Neyse efendim, velhasılıkelam, Hayatımıza Pokemon'lar yeniden girdiler. Hemde bu sefer aşırı interaktif, aşırı virtual reality!

Akşam eve dönerken bir de "Pinsir" yakaladım. Ama cidden zor oldu. Eve doğru yürüyorum. Bi' baktım, ekranda bi' şey. Önce Pikaçu sandım, "Pika Pikaa!" diye heyecandan yanımdaki amcayı yola doğru itekledikten sonra Pikaçu olmadığını anlayıp, adamı iteklediğim yerden geri çektim. "Tamam amca" dedim "sakin ol ya n'apıyorsun kaç yaşında adamsın?" Amca "99" deyince bi' afalladım. "Saygılar" dedim... Ula bu "Pinsir" midir nedir, ne hareketli yaratıkmış arkadaş. Önce beni etrafımda biraz döndürdü. Zıp orada, zıp burada. Ulan dedim iş inada bindi, ben de seni indiragandi yapmazsam bana da Moneramon demesinler. (Pokemona benzetmek için adımı değiştirdim, çok akıllıyım, gıhgıhgıh...) Biraz daha döndükten sonra, attım topu kafasına. Anaa, hayvan topa kafa attı benim top bana geri geldi. Vay dedim babanın şarap çanağına Pikaçu elektrik versin. "Amca!" dedim. Ben tabi birden amca diye bağırınca, adamcağız da "hık" dedi kendini bir anda Pinsir'in olduğu bölgeye doğru attı. "Hop" dedim "ya n'apıyorsun amca, Pinsir'i kaçıracaksın!" o sinirle bi' top da amcanın kafaya attım. Haydaa, ne olsa beğenirsin, yakalayıverdim amcayı. Amca "gata keç em oll!" oldu. Neyse bakalım, ilerde işe yarar belki diye attım onu da cebe. Amcanın cepten de son aranan numarayı aradım, "Akşam eve geç gelicem beni beklemeyin anacım" dedim, kapattım. Beklemezler herhalde. 

Neyse efenim, Pinsir topa kafa atınca, bi top daha yolladım, ondan da kaçtı, bir tane daha attım, Çlinkkk! Pinsir de "gata keç em ol!" oldu. Amcayla beraber takılıyorlar şimdi. 

Pinsir ne lan diyenler, buradan. (Link: Pinsir) Çok da şekilsiz bi'şey Allah günah yazmasın.

Yani, neticede, çocukluğuma resmen geri döndüm, bunu da senle paylaşayım dedim günlük. 
Hani ben biraz daya pokemen avlayayım, gelirim. Kendine Pikaçu gibi bak. Fazla kafa topuna çıkma. 

Hiç yorum yok: