3.09.2014

Android Telefon Almak İstiyorum Ne Yapmalıyım?

N'aber sevgili günlük,

Bugün hiç çalışasım yok, o yüzden güne çalışmayarak başlamanın uygun olacağını düşündüm. O yüzden de çalışmadan başlarken, çalışmıyor gibi görünmemek için, çalışıyor gibi görünüp açtım internette haber sitelerinde dolaşmaya başladım. Sonra aklıma android telefonlar geldi. Durup dururken, ansızın, apansız.

Evet, android işletim sistemli cep telefonu alacak olanlar, hangi telefonu alsam diye arkadaşlarına dert yanıp arkadaşları tarafından sürekli surette dışlananlar, param yok ama uyduruk bir telefon alıp da hayatımı mahvetmek istemiyorum diyenler, gel gel bi'şey söyleyeceğim sana.

Bir; ne yaparsan yap, ne kadar para verirsen ver o aldığın telefon 18 ay.
İki; Hadi bilemedin 2 yıl.
Üç: Az daha zorladın, çok para verdin, oldu sana 2,5 yıl.

O yüzden, günümüz konjonktüründe android işletim sistemli bir cep telefonuna 1000 TL'den fazla para verilmesi durumu biraz psikolojik bir vakıa. Vakıa mı? Vaka yahu vakıa da neymiş? Bu arada farkettiysen iPhone'dan bahsetmiyorum hiç. Denedim, kullandım. Ver ona. 1500 falan verebilirsin. Ama 5S olursa. :)) Nereden bulacağına karışmam.

Aranot: Çok fazla konuşan insanlardan haz etmiyorum ya günlük, geldi vır vır vır arka masada konuşuyor. Ne anlatıyorsun acaba sabahın 8'inde? Ne olabilir bu kadar önemli bu kadar hayati? Git kahvaltı falan yap. Hem bak kahvaltı günün en önemli yimağıdır koş.

Neyse, ne diyorduk, android işletim sistemli cep telefonları.

Şu an, bugün, acaba hangi android işletim sistemli telefonu alsam diye bir soru ile aniden uyandıysan, git şunlardan birini al. Al kullan ya, o kadar para verme. Benden sana tavsiye.

Motorola Moto G: 629 TL. Al kullan. 1 sene götürür seni. Kamerası biraz tırto ama idare eder. Seni yarı yolda bırakmaz. Kapakları falan da gelmeye başladı Türkiye'ye. Ya da olmadı Çin'den sürüsüyle getirirsin.

Asus Zenfone 5: 700 TL. Al kullan. 1 sene götürür seni. Kamerası biraz tırto ama idare eder. Moto'dan iyidir kamerası bu arada. İşlemci İntel. Hiç İntel işlemcili bir telefon kullanmadım, kullananı da tanımadım. Ama ne kadar kötü olabilir ki. Sanki sen de uzaya roket göndereceksin. En fazla "dead trigger" oynarsın, o da sıkar bi zaman sonra. Ekran falan güzel. Baktın mı görürsün.

Huawei Ascend G700: 749 TL. Al kullan. 1 sene götürür seni. Kamerası biraz tırto ama idare eder. 2 GB Ram olması iyi. Ekranı da büyük tamam.

Diyorsan ki, ohooo 700 lira verdikten sonra 1500 lira da veririm, o zaman hiç kusura bakma. git ver. :)

Ama mesela Çin'de bir tanıdığın varsa, şunları aldırabilirsin. Gelirken getirsin. Bunlara IMEI kayıt falan da yaptırman lazım tabi. Ya da az buçuk öğrenirsen "ROM atma", "IMEI çakma" diye şeyler var, tasvip etmiyoruz. :]]

Mesela bir Xiaomi Hongmi, mesela bir Huawei Honor 3C (bunun yakında 3C Play modeli de çıkacak o da iyi), ya da bir Lenovo S660. Bu Hongmi'yi ben aldım, kullandım, her işini görür, dosta gider bir telefon. Ama çok performanslı değil haberin olsun. Oyunlarda falan zıplamalar yapabiliyor. Honor 3C daha performanslıdır.

Oh ya, bi'şeyler yazdım rahatladım, oturayım da çalışayım biraz. (Zaten oturuyorum bu arada.)

Hiç yorum yok: