21.09.2010

Sancılı süreçler bizim işimiz! Vol:1

Sevgili günlük. Şimdi sana, iş arama, iş görüşmeleri ve iş görüşmelerinde takınılması gereken tavırlar hakkında biraz bilgi vereceğim. Sevgili Yesari'nin yönlendirmesiyle bu konuyu işleme gereği duydum. :] (Bu arada evet google aramalarında Yesari Asım Arsoy'dan önce çıkıyor, çok ayıp :] )

Aaa, sevgili günlük, sol kolum camın boşluklarından efil efil içeriye üfürten hava yüzünden donma tehlikesi geçirmek üzere, anaaam nası esti lan birden, yazının ilerleyen safhalarında asdfg harfleri ile ilgili sıkıntı yaşarsam bilin ki sol kolumu dondurma yapmış yalıyor olduğumdandır, neyse. #evethavasoğuyor

Şimdi bu "iş arama ve iş görüşmeleri" dediğimiz sancılı süreç, kariyer, yenibiriş, monster, secretcv gibi bilumum sitelere paldır küldür girişip cv oluşturmakla başlar. Ama inanın ki yurdum insanı Facebook'a gösterdiği özeni bu sitelerde göstermez. :) (ya da belki gösterir, polemik olsun diye yazdım.)

İlk iş olan CV hazırlamada dikkat edilecek en önemli husus; İngilizcenizin "iyi" olmasıdır. Yurdum insanının İngilizcesi asla kötü ya da orta olmaz. Faks cihazını kullanmayı bilir, Office yazılımlarını iyi derecede kullanır, (örneğin excel'de büyükten küçüğe sıralama, word'de yazının rengini değiştirme, powerpoint'te... ya da neyse bunu geçelim) Windows'u gebertmiştir. Ağ bağlantılarında örümcek gibi dolaşır, paint'te çizdiği kareler photoshop kullanma bilgisinin temelini teşkil eder. (Temel düzey PhotoShop) (Süpersoniközeldipnot: Bunlar CV'nizde yoksa hiç boş yere iş falan aramayın) Siz şuradan geçip, dramatik dramatik ağlayın. (sağtıkyenisekmeadamıayaretme) :]

CV'nizi azırladıktan sonra, ahaha abe H nerde be? azırladıktan sonra be yaw. Düzeltiyorum, CV'nizi hazırladıktan sonra, olur olmaz tüm işlere başvurmanız gerekir, çünkü iş aslanın ağzındadır, midesine inmeden kapılmalıdır, her yere başvurulur, "amaan çağırırlarsa düşünürüm nasılsa" diye düşünülür.

Sonra sancılı bir bekleyiş ve tek tük gelen cevaplar incelenip beğenilmeyerek devam edilir. Bu arada afili firmalar otomatik mailleriyle, size, ilanlarıyla ilgilendiğiniz için teşekkür ederler. Çok mutlu olursunuz hemen bu gazla diğer başvurmadığınız firmalara da başvurmaya başlarsınız.

Falan filan neyse, buraları geçiyorum. Ola ki, herhangi bir firma tarafından görüşmeye çağrıldığınızı düşünelim. Ya da bunu şimdi düşünmeyelim ya, bunu sonra düşünürüz. Çünkü hemen öyle kolay olmayacak çağrılmanız.

Ama beklemekten sıkılıyorsanız şunu yapabilirsiniz;

- Zırn zırn, (böyle çalan telefon kaldı sanki, efekte bak!)
- Filanca falanca firma, buyrun?
- Ee iyi günler ben geçen gün bir iş başvurusunda bulunmuştum?
- Evet.
- Görüşmeye gelmiştim?
- Evet, pek çok kişi geldi.
- Evet, beni arayacağınızı söylemiştiniz, ama aramadınız?
- Aa aramadık mı? Hay Allah ya.
- Aaa hayır aramadınız, seni serseem. :]
- Evet, insan kaynakları yetkilimiz, CV'nizin yanındaki süslemeleri görünce, sanata yönelirseniz daha başarılı olacağınıza kanaat getirmiş.
- Aa cidden mi?
- Dııt dııt dııtt Dıııt. Dııt dıt dıt dıııt...
- Alo? Alo?

Yarın: "Oleey iş görüşmesine çağırıldım!!!" konulu yazımızla karşınızda olacağız :] Wait for it. (İngilizce falan, ba ba ba bi' havalar.) (ba ba ba bi?)(o beybi yes)

Hadi tamam, fazla umut kırıcı bir yazı olmasın, şöyle bir inspiration. (amannasılaçarsanaç :] )

Bu arada kolum da donmadı lan, çok abartmışım.

8 yorum:

dunyada bir balık dedi ki...

Bu süreçlerin %90.ının yaşıyorum bizzat kendim :)

Monera dedi ki...

Ehehe :) kolay gelsin. Photoshop önemli, ona dikkat :)) aksam da zaman bulursam mülakat tekniklerini anlatıcam :)

Yesari dedi ki...

seri yapılıyor demekkkk!!::)) bekliyorum..ama şimdi değil..hemen değil şuan da değil:))

Monera dedi ki...

İş arayanlara pratik bilgiler serisi :]

Sazan dedi ki...

Hani Sertab söylüyor ya, filli boya reklamı, oradaki kediyi istiyorum.

Bunun konumuzla ilgisi var mı? -Hayır.

Okudum mu yazını? - Evet, ben diğerleri gibi değilim.

Diğerleri? - Seçkinci Sazan...

Bağırasım var ve çağırasım... Aaaaaaa...

Bu sayılmaz, yaramadı bi işe...

Şu kitabı ortak yazalım, paraya para demeyelim.

Ne deriz? - Versene iki logfo...

Şimdi buldum...

He he, yorgunum...

Monera dedi ki...

Sazan uyusun diyenler? :]

Yazalım efenim yazalım siz de kitabın özlük hakları konusundaki hukuki boşlukları doldurursunuz hem. :]

Adsız dedi ki...

Ne keyfili bir blogmuş burası :) Bayıldım iş arama mevzuuna :) Kolay gelsin umarım maaşına haklarına dolgun ve az çaba isteyen bir işin olur.
Çok mu abarttım?
Evet kendim kaşındım..
Not : sazan uyusun :)

Monera dedi ki...

Syrakusa/Beter Böcek: Teşekkürler :]
Şu an çalışıyorum gerçi yanlışlık olmasın :) bunu öylesine, iş arayan arkadaşlara hizmet olsun diye yazdım, biraz da gülelim diye :)