29.10.2008

73te1

Oasis'in Wonderwall'ı eşliğinde bugünkü yazımıza başlıyoruz günlük. Bu şarkı da nereden çıktı dersen, Lost'un kaçıncı olduğunu hatırlamadığım sezonunun kaçıncı olduğunu hatırlamadığım bir bölümünde, Desmond -brada-mızın zamanda git gellerinden birinde, sokak gitarcısı olan Charlie'nin yağmurdan az önce sokakta çaldığı şarkıydı bu, ilk duyduğumda hatırlamamıştım ama sonradan farkettim ki evet. Ve koskocaman müzik arşivimdeki tek Oasis parçası, ama işte denk geliyor demek ki bazen, olmaz denen şeyler oluyor, misal ihtimale vuralım, halihazırda 73te 1. Ama düşünmüyoruz şimdi bunları, çünkü değişti şarkı ve "aşk bir hastalıktır" diye bağırtınırken Atreyu grubu şu anda vinamp'ımda hiç bunları takasım yok.

Ne yazacağımı da zerre kadar planlamış değilim, zaten klavyenin tuşları da sanki az önce yer değiştiriyormuş gibi geldi, sanki sağdaki tuşlardan bazıları kalktı böyle bir iki tuş sola geçti, o derece de algı yoksunuyum. İki üç keredir yine duvardaki bildiğin analog saate bakarken (şu akrepli yelkovanlı olan) sanki baktığımda saniye bir saniye için geri gidiyor gibi geliyor, sonra normal devam ediyor. Oluyor böyle şeyler, oluyor.

Hayatsa garip. Bugün vapurda bir kız gördüm. Sanki tanıyormuşum gibi geldi. Ama aramızda bayağı bir mesafe vardı, zaten kalabalıktı ortalık, ayrıca karşımdaki iki kokonanın da muhabbetinden iyice bayılmış, uyumakla uyumamak arasında gidip gelmekteydim. Günün bonus muhabbeti olaraktan hafızalarımıza yer eden şu muhteşem kelime öbekciklerini özenle kurulmuş cümle kalıpçıklarını paylaşım yumağı yapıp kafanıza atayım, şöyle ki karşımdaki renk cümbüşü modunda oturan iki kokonadan geliyor; "Danışıklı dönüşüklü bir şey olmuş, bu ne lahana bu ne turşu yane..."

Küt!

ve Romeo ölür. Vapurun kalkmasına az kala kız kalkıp gitti, oysa ki gidip soracaktım "Sizi nereden tanıyor olabilirim ya da siz beni tanıyor musunuz?" diye ve büyük ihtimalle rezil rüsva olacaktım. Hayyt, tokat bile yerdim belki. Ama bu büyük eğlenceyi kaçırdı zat-ı muhterem kızımız, n'apalım.

Bak hiç farketmedin, vapurun kalkmasına az kala dedim, olur mu hiç öyle şey, vapurun yanaşmasına az kala diyecektim, gerçi bunu ben de şimdi farkettim. Algım bozuk uleayn.

Tüm algısı bozuklara benden geliyor, "Passenger" söylüyor, "Circus" diyor.

Hiç yorum yok: