29.06.2008

ifyukıtonlisi





























.
Yahu günlük, yıllar yıllar ve yıllar önceydi ve kaç yıl oldu saymadım köyden göçeli, arkadaşım eşek, kuzular meleşir, oğlaklar vesair.
.
Bu şarkıyı, şu yukarıda eklenmiş olan, ben pek bir sever pek bir dinlerdim.
.
Bugün tesadüfen rastgele öylesine oturduğumuz bir teras cafenin tepesinden püsküren su serpintileri arasında ileride büyük ihtimalle pas problemi çekecek olan duvardaki hoparlörden bu sesler yayılmaya başladı. Amanın dedim, ben biliyorum bu şarkıyı.
.
Yanımdakine sordum yok, önümdekine sordum yok, arkamdakine sordum yok, sağım solum sobe ulan o zaman diyerekten olayın merkezine indim, gittim barmene sordum. "Hey barmen bana bir bira yanımdaki fıstığa bir tekila şakasını sana daha önce yapan oldu mu?" dedim. Barmen sakin ve kuul tavrıyla "Oraya 1453 baharından beri kimse gitmedi, gidenler de geri dönmedi, dönenler de hayrını görmedi" deyince, "saçmaladın" diyerek "o zaman bana bu şarkının ismi lazımdı" dedim çalan şarkıyı göstererekten.
.
- if yıkıt, if kud onli, if yukıd onli si.
- Hah eyvallah hatırladım ben de şimdi, kim söylüyordu peki?
- Tonik.
- Yok sağol almıycam.
- Tonik tonik.
- Almıcam yahu tonik monik şimdi.
- Tonik be kardeşim deli misin nesin?
- Ehü evet.
.
Sonra gittim yerime oturdum mutlu mutlu aslında mutlu dinlemenin çok da mümkün olmadığı şarkıyı dinlemeye devam ettim.
.
Böyle bir gündü, nemli falan bayağı, eğlenceli. :)

Hiç yorum yok: