17.07.2008

Kritiğim Kritiksin Kritik


Ağır ağır ilerleyen servisin camından dışarıyı izlerken kulaklığımda tınlayan Incubus şarkısı içimi ferahlatıyordu. Sanki ruhumun arındığını hissediyordum. Hızla, pardon yani sinirle akan trafikteki insanları, arabaları ve çevremde konuşulanları duymadan etrafı izlemek gerçekten çok garip bir his aslında. Ama yazarken izleyemiyorum, bu da beni çok üzüyor, o yüzden şimdi bırakıyorum yazmayı, etrafı izleyeceğim, hatırlarsam yazarım.

Bırakamadım.

Kendi parasıyla alamayacağını düşündüğüm ikiyüzküsürbinytl’lik dev cipin içinde, kafam kadar güneş gözlüğü takmış, kırmızı ojeli, havuç boyalı derileri olan, makyajdan yüzleri kaybolmuş birbirinin aynısı kızlar etrafa bakıp bakıp ellerini kollarını ve kollarındaki görgüsüzlük altınlarını sallaya sallaya kıkırdaşıyorlar. Komik yahu. Duymuyorum ya bir de, iyice komik.

Şarkı bitti be.

Yaklaşık 1600 santimetrekarelik rahatsız edici ve vücudumun şekilden şekle girmesine neden olan koltuğumdan dışarıyı seyretmeye devam ediyorum. Tiki bozması yavşak kızlar devasa cipleriyle çoktan basıp gittiler. Etrafta ne kadar da çok araba var yahu. Köprüye de yaklaşıyoruz. Her köprüden geçişimde, “Acaba tam geçerken yıkılırsa ve suya çakılırsak yaşar mıyım?” diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Dev gibi bir gemi geçiyor alttan şimdi. Ne bu ya, arabalar dev, gemiler dev…

Evet, her gün duyduğum OGS bip’ini bugün duymadan geçtik mesela.

Beton ormanların asfalt nehirlerindeki metalik yolculuğumuz her zamanki gibi aynı saatte aynı yerden geçerek devam ediyor. Fazla programlı yaşıyorum yahu ben hafta içlerinde. Hafta sonları bunu telafi etmem lazım.

Lies
inside
your head
your best friend.

Sshhh. Quiet.

Cam kaplı binaların plastik insanları, silikon dolu beyinlerinizin hangi kıvrımına gizlediniz samimiyetinizi?

Ben gömerim kendimi sağol.

Başladığımız şarkıyla bitirirken bu yazımızı, köprü altından geçerken karanlıkta pek hoş parıldayan mp4 playerımın mavi ışıklarına bakıp bakıp, o kadar, bakıp bakıp bakıyorum öyle.

Yanımızdaki otobüste de ayakta sıkış tıkış insanlardan bazıları bana bakıyor. Büyük ihtimalle gıpta, küçük ihtimalle küfür, yani öyle olmalı, çünkü kötü söz sahibinindir. :)

Hiç yorum yok: