24.10.2009

otomatik kadınlı çağrı merkezi

Sevgili günlük merhaba? Beni tanıyabildin mi?

[Evet, günlerdir evinden internete bağlanamayan bu insan sana sürekli yazan adam, hâlâ evinden internete bağlanamıyor. Ühürt. (Abi yok, başkasının bilgisayarından yazamıyorum, ne saçma bi' psikozdur bu böyle?)]

Neyüse, olaylar silsilesine geçeyim de terim soğumadan anlatayım da bitsin de gitsin.

Şimdi günlük biliyorsun yıllardır kullandığım "zoom" marka modem (eve ben yokken gelen ttnet teknik adamının söylediğine göre) bozulmuştu. E haliyle bir internet bağımlısı olarak ben şahsen kendim hemen gidip kendime bir modem almalıydım, ve gittim aldım.

Önce tabi kablolu mu kablosuz mu sorunsalıyla çeliştim bayağı. Çünkü zaten sürekli radyasyona maruz kalan bu insan (yok nükleer santralde çalışımıyorum) bir de evde uçuşan dalgalarla mı muhattap olacaktı. (Lan ne düşük bi' cümle oldu, ne saçma bi' anlatım oldu, anlatım bozukluğu bile değil lan, bu ne bu?)

Gittim, "airties 5020" modem aldım, kablolu. Zira henüz vayırles bi insan olmadığım için fazladan bi' 60 lira daha vermek işime gelmedi.

Lan bu airties'ın çağrı merkezi gerçekten çağrı merkezi mi? Var mı böyle bir yer?

Helecanlı bir şekilde kalbim 3500 atarak eve gelip kurulum işlemlerine başladım. Aaaa kolay gibi gidiyordu, pek bi' süslemişler arayüzü. Tüm ışıklar yandı, start your engines'e geldik, eee "çat". durduk. Algı problemi var. Algılanamıyor bi'şeyler. Herşey ok'de bu algılanamama ne oluyor, acaba sorun bende mi? Evet sorun sende değil bende, lütfen, bu ilişki daha fazla yürümeyecek, ayrılalım, sen daha iyilerine layıksın.

Arayayım şu çağrı merkezini de bir sorayım bakalım sorun onlarda mı bende mi diye düşündüm. Olabilir yani sorunsuz insan olmaz, sorun bende de olabilir, ebende de olabilir.

Saat 23.00. Ara ara ara ara ara... bak özellikle uzatıyorum ki okurken bile insan sıyırıyor insan. Ulan birisi de açsın şu telefonu. Habire otomatik bi' kadın, bana, seri numarasını not edin, adsl ışığının yandığından emin olun, ttnet'in telefonu şu, önce orayı arayın, elemanlar diğer müşterilerle görüşüyor, bıd bıd da bıd bıd. Lan kardeşim (Bak kardeşim diyorum, ama lan da diyorum, demek ki sinirleniyorum.) nasıl bir müşteri yapınız var sizin ki, saatlerce bir telefonu bağlayamıyorsunuz. Hayır yani, "açmıyoruz bu saate çalışmıyoruz" falan deyin, bilelim aramayalım, boş yere sinir olmayalım.

Ertesi gün sabah işten aradım. Birisi çıktı telefona, anlattım derdimi, virüs programınız engelliyor sanırım, ben yönlendireyim beraber çözelim sorunu falan dedi. (Bak yaklaşım güzel, yardım et, et de, ulan evde değilim ki ben.) "Ya" dedim "Ben evde değilim, akşama eve gidince ararayım halledelim" dedim, tamam not alıyorum ben falan yaptı işkembeden kapattım telefonu.

Eve gittim saat 19:30. Aradım. Yine aynı otomatik kadın. (şaka maka bayağı alışmaya başladım ben bu kadına, hoş sesi var, gerçekten var mı acaba, ulan kocası dinlemiyordur kadını herhalde benim dinlediğim kadar.) Yine aynı martavallar. (vayt yeni kelime.) Yine kocaman bir hüsran.

Ulan dedim adam virüs programı falan zırvaladıydı bi'şeyler, hadi olm kastır bakalım diyerekten kastırmaya başladım. Onu kaldır, onu diseybıl et, onu sil, bunu yükle, eski modemi tak, onu yükle, çalışmıyor, kaldır, disable at, ağ bağlantılarına gir, ethernete bak, usb'den tak, yenisini kur, kapataç, tanımadı, kaldıri bi'daha kur, hay a.q. deli olacam.

Dipnotdediğindipteoluramaorayakadarbekleyememşimdi: Ya sorunun bilgisayardan kaynaklandığını az çok tahmin ediyorum,ya ethernet ya usb, ama tam olarak nerede bilemiyorum ki, hani teknik destek uzmanı ya, ulan bi konuşsak, sorun şundan falan dese boş yere uğraşmayacağım ben. Bi' de gitti virüs programı falan dedi hedef şaşırttı, uğraştırdı.

İyice sinir olduktan sonra, hay dedim nerede ulan bu anakartın cd'si. (Kafaya koydum basacam formatı.) Asıl bahtsız bedeviyi çölde tavşanlar kovalarmış, cd yok. (Lan sorunu kökten çözeyim dedim onu da yapamıyorum.) İyice kaldım mı sap gibi. Aramayı da bıraktım çağrı merkezini, nasılsa halledemiyoruz bi'şeyi.

Şimdi kurtarıcı bi' melek bekliyorum, gelsin bi dokansın orasına burasına, bi can gelsin sevgili bilgisayarıma. Yoksa basacam formatı yeminlen. [Çünkü indirdim driver'ları internetten hihihihi eki eki ekiiii kehü kehü kehüüü, lan saçma saçma gülme.]

Ha, tabi bildin, şu anda evde değilim.

Hiç yorum yok: