13.01.2011

Teknolojik bakıyorum bazen olaylara...

Sevgili günlük, bizim buralarda Optimum diye bir alışveriş merkezi var, gerçekten optimum mu bilmiyorum ama. Belki maksimum ya da minimum da olabilir, belki bazen maksimum bazen de minimum da olabilir, belki de bazen balki bartokomous. neyse.

Haftalık olağan MediaMargt gezmeleri için bu akşam oradaydım. Ve uzun zamandır merak ettiğim ama bir türlü kendisiylen karşılaşamadığım Samsung Galaxy Tab'ı karşımda gördüğümde gerçekten içimden bir şeylerin kayıp gittiğini hissettim. Yalan. Hiç bi'şey hissetmedim. Çünkü o kadar çok yerde o kadar çok yazısını okumuştum ki, gördüğümde sadece ufak bir hareketlenme oldu o kadar. Sonra gittim aldım baktım incelemeye başladım biraz.

Aradabirnotgirmeklazım: Sevgili günlük, bak şimdi, ola ki böyle MeydaMargt'larda Darti'lerde falan notebook'ların, tabletlerin üzerinde, "Bunun klavyesiyle yazmak kolaymış" "bunun klavyesiyle yazmak çok zor" "Bu ne biçim klavye" gibi klavye kullanımı ile endeksli yazılar görüyorsan bil ki onları ben yazdım. Evet bugün de aynısını yaptım, Dell Adamo XPS getirmişler bi' tane, ço' afedersin hayatımda gördüğüm en sıkındırık tasarıma sahip bir bilgisayar kendisi. İşte o bilgisayarda açtım notepad'i ve acımasızca eleştirdim. "Bu klavye ile yazmak gerçekten çok zor" yazdım. Umarım Dell yetkilileri bu uyarımı dikkate alırlar. Alırlarsa kendileri kazanırlar. Almazlarsa da Ekim'e kadar vakti var. Yine neyse. (Paragrafları "neyse" diyerek bitirme hastalığına yakalanmış gibi hissediyorum ya kendimi, neyse bakalım.)

Galaxy Tab'ı da alır almaz direkman (?) blogumu açtım. (Bir hit bir hittir mantalitesinden hareketle.) Ve bir de ne göreyim. Blogumdaki flash medya eklentileri yaldır yaldır görünüyordu. Hatta görünmekle de kalmıyor basınca gümbür gümbür çalıyordu.
Mesela şu:



"Vay arkadaş ya" diyerek tüm şaşkınlığımla yanımdaki stand görevlisine okkalı bir yumruk geçirmişim o gazla. Sonra stand görevlisinin bir anlık dalgınlığından faydalanıp Galaxy Tab'ı kaptığım gibi çıkışa doğru koşmaya başladım. Ama önüme çıkan dev güvenlik görevlisinin geniş omuzları üzerinden uçarken görebildiğim tek şey MedyaMargt'ın tavan döşemeleriydi. Sonra düştüm tabi. Tam bir beyefendi gibi bağlantı kablosuyla birlikte elimde kalan Galaxy Tab'ı stand görevlisine teslim ettim. ve ekledim, "Windows ölümcül bir hata buldu ve hemen kapatılacak."

İncelediğim kadarıyla Galaxy Tab'ın dokunmatik algısı iPad'lere yakın (o kadar iyi değil) diyebilirim. Bence yeterli. Ve özellikle yineliyorum ki, flash eklentileri oynatabiliyor olması harika bir özellik. Eksi bir özelliği ise ekranı dik tutarak internet sayfalarını görüntülemeyi bir türlü beceremedim. Hep yatay hep yatay.

Klavye kullanımı ise oldukça başarılı.

Neyse kısacası güzel alet vesselam.

2 yorum:

imza dedi ki...

cummm, sevgili cummm :) yüzümü her daim güldüren cummm, iyi ki varsın lan cumm

Monera dedi ki...

eheheh, sağol lan. :)