10.07.2008

Tsinganos


Vazgeçtim şu Roman - Çingene olayından. Bahsedecektim, bahsetmeyeceğim, çünkü bunların ikisi de aynı şeyler. Televizyonlarda dün bir Çingene olayıdır gidiyordu, nedir yahu? Ne oluyor yani? Roman şarkı yarışmaları, Roman star, ille de Roman olsun, Roman da Roman.

"A be Robanız biz be Roban."

Çingene bence daha güzel bir tabir Roman'dan.

(Notdip: Çingenelerin aslında Hindistan kökenli olduğunu bilmiyordum, bir yaşıma daha girdim, ee kaç oldum?)

Neyse, aslında konu ne biliyor musun? Roman Çingene falan değil de, Çingene olmayan, ama Çingeneler sayesinde, onları taklit ederek, onları kullanarak bir yerlere gelen insanlar çok. En basit örneği bu Romanstarlar falan işte. Yahu o kadar uyuz oluyorum ki. Yahu insanın kültürü Çingenelik olabilir, sonuna kadar her yerde de kültürünün gereğini yapar, eğlenceli de insanlar falan, ama yani mesela bir Çingene, Çingene olarak gidip lüks bir mekanda, zengin züppelerin takıldığı yerlerde, pahalı gece kulüplerinde yemek yiyip eğlenemiyorsa, hani görgüsüz insanlar ya Çingeneler, ayıp falan oluyor ya, millet böyle deve gibi güneş gözlüklerinin üzerinden falan böyle bakıyor ya aşağılar gibi, ayıplanıyorlar ya, çünkü belirli bir statü sahibi insanlar oralarda takılabiliyorlar ya, sonra Çingeneler revaçta olunca, herkes o yüzüne bakmadıkları insanların kılığına girmesin kardeşim, aman Çingeneler böyle eğlenceli insanlar, aman şöyle güzel insanlar, koynuma sokasım geliyor Çingeneleri, aman Çingeneler, canım Çingeneler falan. Bu sizi ikiyüzlü yapar, ki öylesiniz.

"Ay ama neden öyle diyorsun ki, biz Çingeneleri severiz." "Severiz dimi be yaw, a be severiz be" "Ay ne şirin bak."" A be a be"

Ptuh!!




























Kim olduğunuzu bilin...

Hiç yorum yok: