12.12.2010

Kediler hakkında bi'şeyler

Ben bi'şey yapacaktım bugün... Hah, sevgili Kıreyzi Görl'ün bir ricası vardı. Tamam başlıyorum.

Biliyorsunuz havalar soğudu. Hatta kar falan yağıyor. Hatta fırtına mırtına. Hal böyle olunca sokak hayvanlarının (mesela kediler) hayatları biraz daha zorlaşıyor. Şahsen ben kendim bizzat kedileri pek severim, böyle mır mır miyav miyav dolanırlar, tırmalarlar falan, gururlu hayvanlar olarak tanınırlar. Sonra bunların büyükleri vardır, aslan falan, leopar, pars, onları şimdilik işlemiyoruz.

İmkanı olan ve merakı olan insanların farkındalıklarını arttırmak için bu yazıyı yazıyorum aslında. Kullanılmayan bir koli, köpük strafor ve yapışkan bant ile bu hayvancıklara ufak bir barınak yapmak, şu kış aylarında bu masum hayvancıkların korunabilecekleri bir mekan hazırlamak çok kolay, ayrıca çok sevap.

"Ya kardeşim, kedilerle köpeklerle uğraşacağına binlerce evsiz var onlara yardım etmek lazım" dediğinizi duyar gibi oluyorum. Ama duymayayım böyle şeyler. Oyarım. Hasta mısın arkadaşım? Kedilere köpeklere de yardım et, insanlara da yardım et. Yardım ettin de elini mi tuttuk, aman dur n'apıosun mu dedik. Ki böyle diyen insanların da kimseye bi' gıdım (gıdımın ne demek olduğunu bilmiyorum) faydasının dokunmadığını düşünmekteyim. Neyse.

Yapılacaklar basit.

Bir koli alıyoruz, bu kolinin sağına soluna içine dışına köpük straforları döşüyoruz, çevresine battal boy çöp poşeti sarıyoruz, orasını burasını bantlıyoruz. Ahaha tabi bunları yaparken hayvanların içeriye girecekleri kadar bir kapı bırakmayı unutmuyoruz, yoksa öyle kutu size siz kutuya bakar bakar durursunuz. :)

"Şimdi bunu yazıyorsun ama kendin yapıyor musun acaba?" dediğinizi de duyar gibi oluyorum. Ama duymazlıktan geliyorum.

Kedi Evleri hakkında detaylı bilgi için şu facebook linkinden faydalanabilirsiniz.

2 yorum:

.........n........ dedi ki...

Aslansın kaplansın monera. Harika bir fikir.

Monera dedi ki...

Neslinnce: Ahaha fikir bana ait değil ama olsun :) sen de aslansın kaplasın :)