29.05.2011

@sosyalmedyatv Vs @kingodisco [pek mühim resimli araştırma :P ]

Sevgili günlük, bilgisayarım olanca hızla bir kaplumbağaya doğru ilerlemekte. [sezdin mi ironiyi? bence sez.] Bu ne yavaşlık lan! Yaz geldi gevşedin iyice!

Neyse, gelelim konumuza, bir iki saattir oturdum televizyon izliyorum. Önce TRT Haber'deSosyal Medya TV vardı, Serdar Kuzuloğlu'nun [daha önce sunan ablamızın ismini bilmiyorum affetsin] bir hanım kız sunucumuzdan devraldığı, [bu devir yerinde bir aksiyon oldu bence], daha sonra da Okan Bayülgen'in sunduğu, Cumartesi gecelerimizin -artık nereye gittiğini tahmin edemediğimiz- amorf programı KingoDisco. Fiyuuuu havaifişekler falan.

Sosyal Medya TV'nin çizgisinden bahsetmeyeceğim, bence gayet yerinde, yolunda, adıyla müsemma, dengeli bir program.

Ama KingoDisco öyle mi, ah KingoDisco öyle mi? Vay dağlar. Ahahah ne diyorum lan ben.

Bak birazdan yazacaklarım cidden çok ciddi şeyler olacak, o yüzden, istiyorsan, hazır henüz ciddileşmemişken, kopup gidebilir ve birazdan okuyacaklarını okumayabilirsin. Çarpı orada. Orası yukarıda solda. Pardon sağda.

KingoDisco'nun bu kadar sosyal medya merkezli bir program haline geliyor olması ardındaki nedenleri araştırdım sevgili günlük bugün. Evet. Yaptım bunu, Oturdum, hiç üstüme vazife değilken, gözümden uyku akarken, sanki işim gücüm yokmuşçasına [ki aslında şu anda yapacak bi' işim yok neyse] bunlarla uğraştım.

Pek çok platformda, internet medyasının geleneksel medyayı geçeceğini -hatta yok edeceğini- vurgulayan açıklamaları olduğunu izlemiştim Okan Bayülgen'in. Haliyle aslında yaptığını kendi söylemleriyle tutarlı bir davranış olarak değerlendirmek mümkün. (Oha lan ne cümle kurdum.) Televizyonda bir show programı yapıyorsak ve insanların artık televizyon izlemeyi bıraktıklarını gözlemliyorsak, yapacağımız şey, ya insanları televizyon izlemeye teşvik etmek, ya da programını insanların artık ilgilendiği mecralara kaydırmaktır değil mi? Evet.

Kavram aslında çok daha derine inersek acayip vurucu. "Sosyal medyaya hizmet eden program mı yapmalı", "sosyal medyayı kullanan bir program mı yapmalı" durumu, ki iki program arasındaki fark biraz burada.

Şahsen KingoDisco'nun sosyal medyayı kullanan bir program olduğunu düşünüyorum ben. Sosyal medyada çok da o kadar aktif olduğunu görmüyorum açıkçası ne @kingodisco'nun ne de@okanbayulgen'in. Kıyaslayacak bir @mserdark, @sosyalmedyatv örneği olunca aradaki fark biraz daha açığa çıkıyor sosyal medya kullanım oranları hakkında.

Sadece şu aşağıdaki görsel bile aslında, kingodisco'nun sosyal medyayı ne için kullandığının kanıtı gibi. [Umarım yanlış profillere bakmamışımdır, eğer bir yanlışlık varsa uyarın lütfen.]


Hal böyle olunca tabi, "aman sosyal medya canımız ciğerimiz" söylemleri de pek bir havada kalıyor bence, ki o kadar işinin gücünün arasında oturup insanların, hop oradan tweet atayım, hop buradan feed'lere bakayım, aman ona laf yetiştireyim, hiheyt youtuba'a videoları ekleyeyim, hoppaa blog yazısı falan da yazayım, yippiii, gibisinden aktivitelere sürekli girmesi beklenemez tamam, ama o zaman da, programı sosyal medya merkezli bir hale getirmek biraz yapmacık bir tavır olmaz mı?

Ouu bayağı bayağı eleştirdim lan. :)
Neyse, hadi şurada aşağıda bir video var, dinleyin de yatın uyuyun.

Dipnot: Bu arada, MeFallit'in geçtiğimiz günlerde bloguna MU-YAP tarafından yapılan bir korkutma girişiminden haberdan oldum. Yazısına şuradan ulaşabilirsiniz. Haliyle, yasalara uyan sosyal sorumlu blog olmanın vermiş olduğu manyaklıkla, ahahaha bir yasal uyarı da ben almamak için, embed'lemiyorum da link'liyorum. (ne kadar garip oldu değil mi? :] ) Ya da fizy'den buyurabilirsiniz. [sağtıkyenisekme]

Osibisa - Welcome Home

Düzeltme:
Okan Bayülgen'in yorumuna istinaden, gerekli düzeltme şu yazıda yapılmıştır: http://arenom.blogspot.com/2011/05/sosyalmedyatv-vs-kingodisco-duzenleme.html


4 yorum:

Adsız dedi ki...

Baba! Yazınızı okudum. Tebrik ederim. Buraya bir bilgi notu düşmek isterim izninizle: Tweetlerimi düzenli olarak siliyorum. Az ya da sıfır tweet durumu bu yüzdendir. Eleştirilerinizi bekliyorum. Saygılarımla...
Okan Bayülgen

Monera dedi ki...

Vay! Baba, ilginize teşekkür ederim.

Konu ile ilgili güncellemeyi aşağıda linkini verdiğim yazıda yaptım. Bilginize.

http://arenom.blogspot.com/2011/05/sosyalmedyatv-vs-kingodisco-duzenleme.html

Kıreyzi Görl dedi ki...

Aslında bir şeyler diyecektim ama. Diyemiyorum hiç.

Kıreyzi Görl:
yorum yapim mi?
Monera:
bilmem ne yorumu
Kıreyzi Görl:
Ne bileyim hani belki orada özel kalsın istersin
Monera:
ahashdahasd evet okanla aramıza girme

Monera dedi ki...

ahahahahaha :)