20.03.2010

Hocam bunlar gerçek hayata nerede karşımıza çıkar? Vol:2

Okulda öğrendiklerimiz nerede işe yarar ki? sorusuna cevap aramaya devam ediyoruz sevgili günlük, mesela o kadar istatistik, kartezyen, korelasyon, ihtimal, risk bıdıbıdılarıyla ömrümüz çürüdü değil mi? Ama işte ihtimal-risk hesabı seni pek çok angarya işten kurtarabilir.

Mesela minibüse biniyorsun, parayı uzatıyorsun, adam da sana para üstü veriyor ya? İşte, kağıt paralar haricindekileri saymıyorum ben mesela. Birkaç zaman bu özelliğime dikkat ettim, sonra da bu yaptığıma mantıklı bir açıklama getirmek için başladım saçmalamaya. Bak şimdi;

Bi'kere şoför benim paraları saymadığımı bilmiyor değil mi? O zaman bana eksik para üstü vermesi büyük risk. Çünkü sayıyor olabilirim, ve sayıp, "aloöe, kadıköy 1.70 değil mi" diye hönkürebilirim, şoför bu riski almak istemez, bu 1.

Sonra şoför de verdiği parayı saymak zorunda. Çünkü kağıt paraları ele alınca hemen saymak kolay, ama bozukları kendisinin de sayması gerekli, çünkü hatayla fazla para üstü de verebilir. Bu da büyük risk. Ve o da kendi içinde şöyle bir hesaplaşma yaşayacaktır, "Ulan şimdi bu adam para üstünü saymadan alır cebe atarsa fazladan para gitmesin tam sayalım şu paraları. Aslında o zaman eksik de verebilirim, para üstünü nasılsa saymaz. Sayar mı lan? Ya sayarsa, ulan bu sefer de herkes öğrenecek eksik para üstü verdiğimi, ya neyse, say olum say, say da ver.", bu 2.

[Burada da açıklamaya çalıştığımız gibi, benim çok boş vaktim var. Böyle boş işlerle uğraşıyorum. Bana meşguliyet lazım ulan.]

Bunu beğenen şunu da beğendiğini zannediyor. [ ironiye gel]

4 yorum:

Emre dedi ki...

Vay bee... Senin bu mantıklı tavsiyelerin de olmasa hayat çekilmez olurdu Monera. Bu arada, hep monera diyorum da bir adın vardır herhalde? Ya da umarım...

(Okudukça sana benzemeye başladığımı hissediyorum, en yakın zamanda bırakmalıyım siteyi...)

kırmızılı dedi ki...

şimdi mesela bizim burda minibüs 1,10 tl ama ben hep 1 tl veriyorum 10 kuruş vermiyorum minibüsçüde hiç hani len nerde 10 kuruşum demiyor.

Monera dedi ki...

[Emre] :] Haha yok daha neler. Adım var tabi, ama çok gerekli değil burada.

Monera dedi ki...

[Kırmızılı] :] sizin minibüsçüler daha iyiymiş yahu, ne ala :]

(gerçi burada da 10 kuruşun lafını etmezler herhalde, ama işte istatistik affetmez :])